Du är här: Inköp > Översikt

Översikt -

Modulen Inköp i MONITOR innehåller alla rutiner som hör till inköpshanteringen i systemet. Inköp består av ett antal undermoduler som är:

Artiklar

Här finns rutiner som har anknytning till artiklar och uppdatering av inköpsdata på artiklar. Här finns även rutiner för att ta fram information på köpartiklar som statistik och intrastatrapporter.

Leverantörer

Här finns rutiner för registrering och uppdatering av leverantörer. Här finns även rutiner för att få fram olika information om leverantörer som statistik och värderingar.

Förfrågan

Här finns rutiner för att hantera förfrågan gentemot leverantörer.

Order

Här finns rutiner med anknytning till inköpsorder och inköpsorderhanteringen.

Inleverans

Här finns rutiner med anknytning till inleveransrapportering och mottagningskontroll.

Leverantörsreskontra

Här finns rutiner med anknytning till leverantörsreskontran, t.ex. registrering av leverantörsfakturor, utbetalningar etc.

Concept Link IconSe även

Sida av