I den här delen av fliken Säljstöd kan e-postkorrespondens med kunden loggas.
Inkommande e-post kan loggas genom att använda "dra-och-släpp" från e-postprogrammet. Det går att öppna ett e-postmeddelande genom att dubbelklicka på det eller genom att klicka på knappen Öppna i tabellen.
Utgående e-post som skapas från MONITOR loggas alltid. Utgående e-post kan enkelt skapas med knappen Skicka e-post eller genom att öppna ett inkommande meddelande och besvara detta. Det går att ta bort valt meddelande med F6.
Inkommande och utgående e-post som loggas här lagras som filer i mappstrukturen \<ftg_nr>\ÅÅÅÅ-MM\ i den sökväg som vald med systeminställningen Sökväg till plats på nätverket för externa filer, under Dokumenthantering på fliken System i Systeminställningar. Används inte den systeminställningen lagras filerna i samma mappstruktur, men under \Monwin\ExtFiles\ på databasservern (<ftg_nr> är en mapp som skapas av det företagsnummer som används, t.ex. 001).
Systemparametern Använd Outlook-integration vid e-post från säljstödsflik samt aktivitetsflikar, under Säljstöd på fliken Försäljning i rutin Systeminställningar, styr hur loggningen fungerar.
Alla kolumner i tabellen är sorteringsbara genom att dubbelklicka på kolumnrubrikerna. Den information som finns i kolumnerna i tabellen är:
In/Ut
Här visas om det är inkommade eller utgående e-post.
Datum
Här visas datum.
Från
Här visas vem som skickat e-postmeddelandet.
Till
Här visas vem som är mottagare av e-postmeddelandet.
Ämne
Här visas meddelandets rubrik.
Öppna
Med denna knapp kan meddelandet öppnas.