Fakturaöversikt – EFH
Rutinen är bara tillgänglig om tillvalet EFH är aktiverat i systemet. I denna rutin kan du se information om leverantörsfakturor i EFH-flödet. Du kan exempelvis se vilka fakturor som ligger ute för attest, vilka som är färdigattesterade och vilka som ligger för definitivbokning. I en listtyp kan du se historisk data (statistik) över attestinformation för fakturor som är färdighanterade i EFH-flödet. Statistiken visar antal hanterade fakturor och hanteringstid per faktura. Listtypen Byt attestant är uppdateringsbar, i den kan du byta attestant på fakturor.
Data som visas i denna rutin bygger på information i leverantörsreskontran som är kopplad till EFH-data.
Påminnelser via e-post och utförande av vidarebefordringar av fakturor som legat länge på attest eller vars förfallodatum närmar sig sköts automatiskt via en bevakningsfunktion. Denna funktion flyttar fakturorna och e-postar påminnelser åt dig. I rutinen Attestinställningar – EFH finns fliken Schemaläggning där du hanterar detta.
I listorna kan du se en fakturabild samt fakturainformation under knappen Visa fakturainformation .

Standard
Denna lista visar som förvalt information om fakturor som är ute på attest. Via inställningar i selekteringen kan du välja att ta med fakturor som ligger i andra delar i flödet, t.ex. sådana som är underkända, ligger för definitivbokning eller redan är definitivbokade. Listan kan grupperas på attestant eller löpnummer. Denna lista är inte uppdateringsbar.
Byt attestant
Denna lista är uppdateringsbar och används för att i listform flytta fakturor från en attestant till en annan. Listan visar fakturor som har status Ute på attest. Du kan även välja att kommande attestanter ska visas.
Statistik
Denna lista visar statistik, exempelvis hanteringstid per faktura och antal fakturor per leverantör eller attestant för en given period. Listan kan summeras på attestant, leverantör och åtgärdsdatum. Denna listtyp är inte uppdateringsbar.

Presentationer styr hur listan ska visas, exempelvis som grupperad eller summerad. Det följer med några standardpresentationer från start.
I de flesta rutiner där du hämtar upp listor är det möjligt att konfigurera egna presentationer. Det gör du under Presentationer i rutinens backstage. I en egen presentation kan du bl.a. välja om presentationen ska ha drilldown-funktion och drilldown-filtrering.
Du kan välja vilka kolumner som ska finnas i listan samt för varje kolumn ställa in gruppering, sortering, aggregering, och om kolumnen ska visas i diagram och ska skrivas ut. Utöver det kan du göra utskriftsinställningar, diagraminställningar samt inställning av extra aggregering.
Läs mer om detta i Presentationer.

En listrutin har alltid en flik som heter Selektering, där du kan selektera dataposter i olika intervall att hämta från databasen. Dataposterna hämtar du upp med knappen Hämta på verktygsmenyn i rutinen.
Under Selekteringsrader i rutinens backstage kan du anpassa vilka selekteringsrader som varje listtyp ska ha på fliken Selektering i rutinen. I fältet Listtyp väljer du för vilken listtyp som du vill anpassa selekteringsraderna.
En tabell visar valbara selekteringsrader och en tabell visar de valda selekteringsrader. Du kan lägga till, ta bort eller flytta selekteringsrader genom att dra och släppa dem med muspekaren.
Med knappen Spara sparar du de valda selekteringsraderna.
Läs mer om detta i avsnittet Selektering.