Registrera leveransplan
I denna rutin registrerar du och uppdaterar leveransplaner.
Det finns två olika sätt att registrera leveransplaner. Antingen registrerar du leveransplanerna manuellt här eller så importerar du dem från någon EDI-källa. I rutinen kan du också hämta upp de leveransplaner som importerats via EDI.
En leveransplan består i princip av dessa hierarkiska nivåer: 1) Leveransplanens huvud med mottagaren av förväntade leveranser och övergripande information, t.ex. köpare, datum och typ. 2) En eller flera schemalagda artiklar med tillhörande information som t.ex. port, förråd och kundens ordernummer. 3) Avropen som hör till en viss mottagare och artikel, med information om t.ex. datum, antal och typ av avrop.
I rutinen ser du och kan uppdatera denna information samtidigt i de olika nivåerna på en leveransplan.
Spara som
Du använder knappen Spara som (Ctrl + Shift + S) på en befintlig leveransplan för att kopiera den till en ny leveransplan.
Längst ned i fönstret visas information om vem som skapat eller senast ändrat information på den aktuella posten samt när. Under knappen finns en logg på samtliga ändringar.