Övrigt

I boxen kan du skriva in en ärendekategori, sätta prioritet, status och ärendedatum.

Ärendekategori

Du kan ange en ärendekategori. Under knappen Kategorival kan val av kategorier göras, om det finns kategorier upplagda i rutinen Kategorier. Finns inga kategorier upplagda kan du skriva fritt i fältet. Kategorier används som selekteringsbegrepp i olika listor. Läs mer om hur kategorier kan utformas i hjälpen till Kategorier.

Prioritet

Den förvalda prioriteten kommer från ärendetypens inställning i rutinen Grunddata – Ärende. Du kan ändra prioriteten manuellt. Värden som tillåts är mellan 1 och 9.

Status

Den status som ärendet har. Automatisk statushöjning går alltid uppåt. Exempelvis sätts aldrig ett ärende till Utskriven om det redan fått en högre status.

Statusstegen:

1 – Registrerad

2 – Utskriven

3 – Påbörjad

4 – Avslutad

9 – Historik.

Ärendedatum

Ange det datum som ärendet ska ha som registreringsdatum. Det kan sättas både före och efter datumet som ärendet skapas.

Lagerställe

Du kan välja vilket lagerställe som ärendet ska lagras i.