Inköp

Här beskrivs de uppgifter och inställningar som ska registreras och kontrolleras av behörig personal i modulen Inköp efter installation av MONITOR G5.

Förklaringar av uppgifter och inställningar finns i hjälpen till respektive rutin.

Uppgifter När Berörda rutiner Förklaring
Registrera grunddata för inköpsstöd Nystart Grunddata – Inköpsstöd Registrera grunddata som behövs för inköpsstöd. Det är aktiviteter, leverantörsstatus, distrikt och leverantörstyper. Det följer med några leverantörsstatusar som exempel.
Importera leverantörer Nystart

Leverantörsimport

Importera leverantörer från ett annat affärssystem. Import görs via en komma- eller tabseparerad textfil. I importrutinen konfigureras formatmallen för att överensstämma med det som ska importeras till leverantörsregistret. Se över alla inställningar på leverantörerna.
Registrera övriga likviditetsflöden Nystart Övriga likviditetsflöden Vid behov kan du registrera övriga likviditetsflöden av typen Utbetalning.
Registrera inkorgar för EFH Nystart

Konverterat

Scanna leverantörsfakturor Om du ska tillämpa Elektronisk fakturahantering (EFH) behöver du även registrera sökvägar till inkorgar där inscannade fakturor sparas.