Inköp
Här beskrivs de uppgifter och inställningar som ska registreras och kontrolleras av behörig personal i modulen Inköp efter installation av MONITOR G5.
Förklaringar av uppgifter och inställningar finns i hjälpen till respektive rutin.
Uppgifter | När | Berörda rutiner | Förklaring |
---|---|---|---|
Registrera grunddata för inköpsstöd | Nystart | Grunddata – Inköpsstöd | Registrera grunddata som behövs för inköpsstöd. Det är aktiviteter, leverantörsstatus, distrikt och leverantörstyper. Det följer med några leverantörsstatusar som exempel. |
Importera leverantörer | Nystart |
Leverantörsimport |
Importera leverantörer från ett annat affärssystem. Import görs via en komma- eller tabseparerad textfil. I importrutinen konfigureras formatmallen för att överensstämma med det som ska importeras till leverantörsregistret. Se över alla inställningar på leverantörerna. |
Registrera övriga likviditetsflöden | Nystart | Övriga likviditetsflöden | Vid behov kan du registrera övriga likviditetsflöden av typen Utbetalning. |
Registrera inkorgar för EFH | Nystart Konverterat |
Scanna leverantörsfakturor | Om du ska tillämpa Elektronisk fakturahantering (EFH) behöver du även registrera sökvägar till inkorgar där inscannade fakturor sparas. |