Du är här: Försäljning > Kunder > Fritextsökning försäljning > Fönstret Fritextsökning försäljning

Fönstret Fritextsökning försäljning

Fönstret i rutinen är uppdelat i en rubrikrad samt de olika flikarna Kund, Offert, Kundorder, Ramorder-F och Serviceorder.

I fältet Sökfras på rubrikraden anges den eftersökta textfrasen. Genom att ange flera sökord separerade med mellanslag, söks efter fraser där alla sökord förekommer. (Dvs. mellanslag betyder "OCH"). Sökningen görs både i textloggar och kopplade e-postmeddelanden.

Med knappen Sök aktiveras sökningen för den angivna textfrasen i alla textloggar och kopplade e-postmeddelanden.

Med kryssboxarna Kund, Offert, Serviceorder, Kundorder och Ramorder-F kan sökningen begränsas. Förvalt är dock alla alternativ markerade. Knappar för att klistra in kundurval och kundorderurval finns också.

Under rubriken Antal träffar, visas de poster som har en textlogg innehållande sökfrasen. Här går det att se kundkod, nummer*, kundnamn, kundkategori, säljare, vår referens*, er referens* samt en markering om sökfrasen hittats i textlogg eller e-post.

En pil markerar aktuell post. Pilen kan flyttas genom att markera en annan post med muspekaren eller genom att använda upp/ner-pilarna på tangentbordet.

Under rubriken E-post för vald kund/offert/kundorder/ramorder-f/serviceorder går det att se alla kopplade e-postmeddelanden. Det går att se om det är inkommande/utgående e-post, datum mottaget/sänt, från, till och ämne. Det går även att öppna ett e-postmeddelande med knappen Öppna.

Under rubriken Textlogg för vald kund/offert/kundorder/ramorder-f/serviceorder visas samtliga loggade texter för den valda posten. Träffar på sökfraser i textlogg markeras med grön bakgrund.

Informationsmenyn finns ett antal olika urval och länkningar till andra rutiner.

* Dessa alternativ visas på flikarna Offert, Kundorder, Ramorder-F samt Serviceorder.

Sida av