Servicehantering i MONITOR Mobile

När en serviceorder får status 5 Utdelad får den/de servicetekniker som är valda på ordern ett meddelande i appen MONITOR Mobile på sina mobiltelefoner/pekplattor. Teknikerna blir på så vis informerade när serviceorder delats ut till dem.

Teknikerna kan se och rapportera alla serviceorder i en lista i appen. Från listan kan serviceorder startas och tiden börjar då registreras. Utöver tid kan de rapportera material, resor, skriva kommentarer, ta bilder med mobilen och koppla dessa till en order. Avsläsningar i form av mätarställning, körtid och antal cykler kan rapporteras på kopplat serienummer.

Kunden kan signera i appen att servicen utförts. Allt rapporterar teknikern enkelt i appen. Rapporteringen görs direkt mot MONITOR så att fakturaunderlag skapas, lagersaldon uppdateras och kommentarer, bilder och signaturer lagras på ordern och serienumret.

Information om serienummer (produktregister) kan också visas i mobilapplikationen.

I de fall mobiltäckningen för datatrafik är dålig eller obefintlig där teknikern befinner sig kan rapportering ändå göras i offline-läge i appen. Rapporteringen verkställs senare mot MONITOR, så fort appen är online igen.

MONITOR Mobile finns idag för mobiltelefoner och pekplattor med operativsystemen iOS och Android. För MONITOR version 8.0 finns även stöd för Windows Phone. För att kunna använda MONITOR Mobile behövs en internetuppkoppling, MONITOR 7.3 eller nyare, separat serverprogramvara på din databasserver samt en webbserver (IIS). Serverprogramvaran levereras av Monitor ERP System AB. MONITOR Mobile appen laddas ned från Apple App Store eller Google Play butik.

Sida av