Fliken Inköpsstöd

På fliken Inköpsstöd finns funktioner för att stödja affärsrelaterade händelser till avtalet.

Fliken är i stort sett lika som motsvarande till inköpsorder och inköpsstöd på leverantörer. För mera information om innehållet i denna flik, läs i hjälpen för fliken Inköpsstöd i rutin Uppdatering leverantörer. Notera att följande fält och funktioner på fliken Inköpsstöd inte förekommer här, det är: Leverantörsstatus, Typ, Distrikt och knappen Utskrift leverantörskort.

Ett avtal kan ha förvalda aktiviteter per avtalstyptyp, som lagts upp i rutinen Aktiviteter. Om en aktivitet förbises på ett avtal, kan systemet ge en påminnelse.

Om ett e-postmeddelande skickas från fliken Inköpsstöd till en ansvarig person för avtalet, så bifogas även en hyperlänk så att mottagaren kan öppna MONITOR med rätt avtal inläst från e-postmeddelandet.

Rapportering av aktiviteter kan göras i denna rutin.