Anläggningsregister
Anläggningsregister i MONITOR är ett komplement till modulen Redovisning. Med anläggningsregistret tillkommer undermodulen Anläggning på rutinmenyn med ett antal rutiner för registrering av företagets anläggningstillgångar.
Här sker även beräkning av avskrivningar samt utskrift av listor för inventering och etiketter för att märka inventarier.
Läs mer om alla rutinerna till anläggningsregistret i referenshjälpen för respektive rutin:
- Registrera anläggningsgrupper
- Registrera anläggningsobjekt
- Historiska anskaffningar
- Korrigering återanskaffningsvärde
- Försäljning / Utrangering
- Planmässiga avskrivningar
- Extra avskrivning
- Skattemässiga avskrivningar
- Kalkylmässiga avskrivningar
- Budgetmässiga avskrivningar
- Utskrift anläggningsgrupper
- Utskrift anläggningsregister
- Inventeringsunderlag
- Etikettutskrift
- Underlag försäkringsgenomgång
- Döp om anläggningsobjekt