Säljstöd

Notera i logg vid e-post från säljstödsflik eller aktivitetsflikar

Markeras detta val skapas automatiskt en notering i Loggning av aktivitet/kontakt, då e-post skickas via knappen Skicka e-post på en aktivitet under fliken Säljstöd i Uppdatering kunder, Kundfråga, Registrera offert, Registrera kundorder, Registrera ramorder - Försäljning och Registrera avtal - Försäljning. Denna parameter är förvalt inte aktiverad.

Sökväg till anpassat kundkort

Här kan sökväg och filnamn anges till Crystal Reports blankettfilen för ett anpassat kundkort. Använd UNC-namn i sökvägen, t.ex. \\SERVER\MONWIN\CRYSTAL\CUSTOM\FILENAME.RPT. Det är rekommenderat att blankettfilen sparas på servern så att alla kan komma åt den vid utskrift.

Ett anpassat kundkort kan beställas genom Monitor ERP System AB eller själv anpassas med hjälp av Crystal Report designverktyg.

Använd Outlook-integration vid e-post från säljstödsflik samt aktivitetsflikar

Här går det att välja om Outlook ska användas vid integration av e-post från rutinerna Uppdatering kunder, Kundfråga, Registrera offert, Registrera kundorder, Registrera ramorder – Försäljning och Registrera avtal – Försäljning:

Använd Outlook-integration vid e-post från orderregistreringsrutiner

Här går det att välja om offerter och kundorder, som skickas med e-post via Outlook från rutinerna Registrera offert och Registrera kundorder, ska loggas i respektive flik Säljstöd i de rutinerna:

Det som sker vid loggning är att fliken Säljstöd i berörd rutin automatiskt öppnas efter att en offert eller kundorder skickats med e-post, och där infogas en länk till e-postmeddelandet i sektionen Loggning av e-post. Loggningen får sedan sparas på offerten eller kundordern i rutinen.