Säljstöd
Notera i logg vid e-post från säljstödsflik eller aktivitetsflikar
Markeras detta val skapas automatiskt en notering i Loggning av aktivitet/kontakt, då e-post skickas via knappen Skicka e-post på en aktivitet under fliken Säljstöd i Uppdatering kunder, Kundfråga, Registrera offert, Registrera kundorder, Registrera ramorder - Försäljning och Registrera avtal - Försäljning. Denna parameter är förvalt inte aktiverad.
Sökväg till anpassat kundkort
Här kan sökväg och filnamn anges till Crystal Reports blankettfilen för ett anpassat kundkort. Använd UNC-namn i sökvägen, t.ex. \\SERVER\MONWIN\CRYSTAL\CUSTOM\FILENAME.RPT. Det är rekommenderat att blankettfilen sparas på servern så att alla kan komma åt den vid utskrift.
Ett anpassat kundkort kan beställas genom Monitor ERP System AB eller själv anpassas med hjälp av Crystal Report designverktyg.
Använd Outlook-integration vid e-post från säljstödsflik samt aktivitetsflikar
Här går det att välja om Outlook ska användas vid integration av e-post från rutinerna Uppdatering kunder, Kundfråga, Registrera offert, Registrera kundorder, Registrera ramorder – Försäljning och Registrera avtal – Försäljning:
- Nej - ingen integration sker.
- Ja, men fråga varje gång - integration kan ske, men den behöver bekräftas varje gång.
- Ja - integrationen sker automatiskt.
Använd Outlook-integration vid e-post från orderregistreringsrutiner
Här går det att välja om offerter och kundorder, som skickas med e-post via Outlook från rutinerna Registrera offert och Registrera kundorder, ska loggas i respektive flik Säljstöd i de rutinerna:
- Nej - ingen loggning sker.
- Ja, men fråga varje gång - loggning kan ske, men den behöver bekräftas varje gång.
- Ja - loggning sker förvalt.
Det som sker vid loggning är att fliken Säljstöd i berörd rutin automatiskt öppnas efter att en offert eller kundorder skickats med e-post, och där infogas en länk till e-postmeddelandet i sektionen Loggning av e-post. Loggningen får sedan sparas på offerten eller kundordern i rutinen.