Ärendelista
I denna rutin ser du en lista på alla ärenden som finns registrerade (i det aktuella lagerstället om tillvalet Lagerställe används).
Du trycker på ett ärende för att öppna det och se alla uppgifter i ärendet. Du kommer då till sidan Huvud i ärendet och kan se de olika uppgifterna. Läs mer om Huvud nedan.
När du har öppnat ett ärende finns knappar längst ned på sidan, med vilka du navigerar mellan sidorna Åtgärd, Kommentar, Huvud samt Aktiviteter i ärendet (se bild).
När du har ett ärende öppnat kan du under menyknappen välja Redigera
för att ändra uppgifter på den aktuella sidan i ärendet (gäller inte sidan Aktiviteter). I den dialogruta som visas kan du ändra och lägga till uppgifter. Tryck på Spara i dialogrutan för att spara ändringarna.

På sidan Huvud ser du och kan ändra på uppgifter i ärendehuvudet.

På sidan Åtgärder ser du och kan ändra på uppgifter för Retur, Konstaterat fel samt Orsak till avvikelse i ärendet.

På sidan Kommentar ser du och kan ändra på Interna och Externa kommentarer i ärendet.

På sidan Aktiviteter ser du alla aktiviteter i ärendet. Det går att ändra en aktivitets Status, Rapporterad tid och Kommentar. För att ändra dessa uppgifter trycker du på aktiviteten, och kan göra ändringar i den dialogruta som visas. Tryck på Spara i dialogrutan för att spara ändringarna.