Användarinställningar
Under knappen Användarinställningar längst upp till höger i webbklienten, alternativt under Inställningar på menyn, kan du göra dina användarinställningar.
När du har öppnat sidan visas ditt namn, användarnamn, företag och lagerställe. Har du en bild kopplad till dig visas även den. Bilder kopplas i personalregistret i Windowsklienten.
I fältet Språk kan du ställa in visningsspråk i webbklienten. Du kan välja av de visningsspråk som finns i Monitor ERP. Ändrar du språket så sparas det även till användarregistret i Windowsklienten.
I fältet Autostarta rutin kan du ställa du in vilken rutin som ska startas automatiskt när du loggar in i webbklienten. Förvalt är det hemsidan i webbklienten som autostartas.
I fältet Visa företagsnummer/namn kan du ställa in att visa Inget, Företagsnummer, Företagsnamn eller både Företagsnummer och namn i namnlisten överst i klienten.
Under E-postadress kan du ange din e-postadress.
Under Lösenord kan du ändra ditt lösenord för inloggning i webbklienten. Du anger först ditt nuvarande lösenord. Har du inget lösenord lämnar du det fältet tomt. Sen anger du nytt lösenord och bekräftar det nya lösenordet. När du ändrar lösenordet så sparas det även till användarregistret i Windowsklienten. Notera även att lösenordet i webbklienten följer eventuell lösenordspolicy som är uppsatt för företaget i rutinen Säkerhetsinställningar i Windowsklienten.
Med knappen Spara längst ned på sidan så sparar du dina ändrade användarinställningar.