Skapa konto

Här kan du skapa ett konto till en redan befintlig kund. Nya kunder måste registreras i Monitor ERP innan du kan skapa ett konto i webbshopen. Användaren får då sina inloggningsuppgifter via e-post. Hur e-postmeddelandet ska se ut ställer du in under Texter | Generella inställningar. Observera att alla inställningar under E-postinställningar måste vara korrekta innan du kan skapa ett konto.

Att skapa ett konto till en befintlig kund:

  1. Välj en kund från Monitor ERP. Du kan söka på kundkod, kundnamn eller använda rullgardinsmenyn för att söka kunder.
  2. Klicka Nästa.
  3. Under Referens väljer du någon av kundens referenspersoner eller skapar en ny referensperson. Referenser som redan har en inloggning till webbshopen visas inte i listan.
  4. Under Standardanvändargrupp väljer du vilken standardanvändargrupp som ska kopplas till det nya kontot.
  5. Välj önskad Användargrupp.
  6. Kryssrutan Skicka inloggningsuppgifter till användaren styr om ett e-postmeddelande med inloggningsuppgifter ska skickas eller inte till användaren. Förvalt är denna inställning ibockad.
  7. Välj Språk för e-postmeddelandet.
  8. Ange Referens, Användarnamn och E-post som är tvingande. Telefonnummer och Mobilnummer är inte tvingande att ange.
  9. Klicka på knappen Registrera när alla uppgifter är registrerade. Om du inte bockat ur kryssrutan Skicka inloggningsuppgifter till användaren skickas då ett e-postmeddelande med inloggningsuppgifter till användaren.

Innehållet i meddelandet med inloggningsuppgifter ställer du in under Texter | Generella inställningar. Observera att alla inställningar under E-post - inställningar måste vara korrekta innan du kan skapa ett konto.