Jag är en ny administratör – hur kommer jag igång?

Kom igång

Som Monitor Expense-administratör kan du anpassa utläggshanteringen så att de passar både dig och ditt företag. När du än behöver, så kan du ändra vad som ska inkluderas i utläggsprocessen, hur användargränssnittet ser ut och vilka användare som kan göra vad.

Växla mellan Organisation och Privat läge

Organisationsvyn för administratörer är endast tillgängligt i vår webbversion av Monitor Expense.

När du loggar in i Monitor Expense kommer du att loggas in i ditt privata läge. För att växla till din organisation och administratörsläget klickar du på rullgardinsmenyn (i det övre vänstra hörnet av ditt fönster) där det står Privat läge.

Välj Organisation för att växla till administratörsläge.

I organisationsläget ser du de organisationer som du administrerar i den andra rullgardinsmenyn högst upp i fönstret.

Administrera utläggshanteringen

Utläggsprocessen beror på vilken rapportmottagare Monitor Expense är kopplad till. Monitor Expense kan integreras med de flesta redovisnings- och lönesystem och du kan välja att skicka utläggsrapporterna i flera olika filformat. En utläggsprocess har en uppsättning standardinställningar som du också kan redigera och anpassa för ditt företag och du kan hitta dessa inställningar genom att gå till Inställningar.

Följande delar i beskrivningen kommer att ge en inledande instruktion av menyn till vänster i Organisationsläget.

Klicka på de olika rullgardinsmenyerna nedan för att läsa mer om kategorierna i menyn.