Du är här: Tillämpningar i MONITOR > Elektronisk fakturahantering > Felsökning

Felsökning

Om det skulle uppstå några frågetecken krig funktionen kommer nedan några vanliga frågor och svar som hjälp för felsökning:

Hur raderar man en felaktigt inscannad faktura?

Om du scannar in dokumenten fel, så kan du alltid ta bort dem. Det gör du i Visa alla inscannade (se avsnittet Scanna in leverantörsfakturor).

Får ett felmeddelande vid inscanning

Nedanstående felmeddelande kan bero på att skrivrättigheter saknas till den mapp där inkorgen ligger. Justera rättigheterna för användaren på nätverket eller byt inkorg.

Exempel på felmeddelande.

Max antal inloggade användare i Monitor EFH

Om du får ovanstående meddelande, då beror det förmodligen på att det redan är maximalt antal användare inloggade. Vänta ett tag och prova igen. (se avsnittet Hantering av licenser).

Redan inloggad i Monitor EFH

Om du har för många rutiner öppna samtidigt kan du få detta meddelande. Stäng då ner alla rutiner och prova igen. Fungerar det ändå inte, stäng MONITOR och starta på nytt.

Varning då man redan är inloggad.

Hur vet jag vilka fakturor som är ute på attestrunda?

Använd rutinen Sökning leverantörsfakturor och välj listtyp Ej attesterade.

Hur ser jag vilken/vilka som attesterat fakturan?

När du har en faktura uppe på skärmen kan du enkelt ta reda på vilka som är attestanter på fakturan samt vilka som redan har attesterat den. Via menyvalet Fakturainfo under menyn EFH kan du se denna information.

Sida av