Du är här: Tillämpningar i MONITOR > Servicehantering > Allmänt om Servicehantering

Servicehantering

För företag som utför service på levererade produkter finns tilläggsfunktionen Servicehantering, som omfattar att planera service, sprida information om service och avrapportera service.

Servicehantering hanterar installationer, garantiåtaganden såväl som akut- och planerad service. Det finns stöd för situationer då servicen utförs hos kund eller på plats hos det egna företaget samt service utförd av externa leverantörer/samarbetspartners.

Produktregistret har funktionalitet för att stödja servicehantering. Bland annat finns funktioner för att utföra ägarbyten, lagra mätarställningar och se gamla mätarställningar. Det går att se alla aktuella och gamla avvikelser och serviceorder som registrerats, och det går att se hur olika serienummer har byggts ihop till en sammansatt produkt. Serienummer kan skapas från kundorder och inköpsorder.

Med den mobila applikationen MONITOR Mobile, kan tekniker ute på fältet enkelt avrapportera sina servicearbeten. Det finns även stöd för att lägga upp serviceplaner för regelbunden service. Om ni använder tilläggsfunktionen Lagerställehantering finns det några aspekter att ta hänsyn till om servicebilar-/bussar är egna lagerställen. I MONITOR finns det en komponent för Startsida som visar orderstock för serviceorder.

Sida av