Du är här: Tillverkning > Operationslego > Efterhandsrapportera kostnad op.lego > Allmänt om Efterhandsrapportera kostnad op.lego

Allmänt om Efterhandsrapportera kostnad op.lego

En allmän beskrivning för hantering av listor i MONITOR finns under Generellt i Startboken.

Vad skrivs ut i denna rutin?

På fliken Beställning går det att ta fram en lista för att uppdatera legokostnad på olika legooperationer, uppdelat per leverantör.

Normalt uppdateras legokostnaden vid avrapporteringstillfället i någon av avrapporteringsrutinerna. Om systemparametern Skapa underlag för lev.faktura vid avrapportering op.lego är satt, under Leverantörsreskontra på fliken Inköp i Systeminställningar, uppdateras legokostnaden istället vid definitivbokning av leverantörsfaktura, då inköpsorder kopplas till faktura.

Syftet med rutinen är att i efterhand rapportera kostnader för operationslego, där koppling mot inköpsorder missats vid registreringen av leverantörsfaktura. Det går även att makulera fakturaunderlagen för dessa legooperationer i listan. Se även utskriftsexempel på listan.

Vilka uppdateringsmöjligheter finns det?

I listan går det att uppdatera legokostnader på samtliga legooperationer, samt makulera fakturaunderlag som missats.

Vilka grafiska presentationer finns det?

Det finns inga grafiska presentationer i denna lista.

Fönsterfunktioner

Läs beskrivning av fönsterfunktionerna under Fönsterfunktioner i Startboken.

Concept Link IconSe även:

Sida av