Inköpsstöd

Notera i logg vid e-post från inköpsstödsflik eller aktivitetsflikar

Markeras detta val skapas automatiskt en notering i Loggning av aktivitet/kontakt, då e-post skickas via knappen Skicka e-post på en aktivitet under fliken Inköpsstöd i Uppdatering leverantörer, Leverantörsfråga, Registrera förfrågan, Registrera inköpsorder, Registrera ramorder - Inköp och Registrera avtal - Inköp.

Sökväg till anpassat leverantörskort

Här kan sökväg och filnamn anges till Crystal Reports blankettfilen för ett anpassat leverantörskort. Använd UNC-namn i sökvägen, t.ex. \\SERVER\MONWIN\CRYSTAL\CUSTOM\FILENAME.RPT. Det är rekommenderat att blankettfilen sparas på servern så att alla kan komma åt den vid utskrift.

Ett anpassat leverantörskort kan beställas genom Monitor ERP System AB eller själv anpassas med hjälp av Crystal Report designverktyg.

Använd Outlook-integration vid e-post från inköpsstödsflik samt aktivitetsflikar

Här går det att välja om Outlook ska användas vid integration av e-post från rutinerna Uppdatering leverantörer, Leverantörsfråga, Registrera förfrågan, Registrera inköpsorder, Registrera ramorder – Inköp och Registrera avtal – Inköp.

Notera att denna integration enbart fungerar med Microsoft Outlook.

Använd Outlook-integration vid e-post från orderregistreringsrutiner

Här går det att välja om förfrågan och inköpsorder, som skickas med e-post via Outlook från rutinerna Registrera förfrågan och Registrera inköpsorder, ska loggas i respektive flik Inköpsstöd i de rutinerna:

Det som sker vid loggning är att fliken Inköpsstöd i berörd rutin automatiskt öppnas efter att en förfrågan eller inköpsorder skickats med e-post, och där infogas en länk till e-postmeddelandet i sektionen Loggning av e-post. Loggningen får sedan sparas på förfrågan eller inköpsordern i rutinen.