Du är här: Försäljning > Kunder > Rapportera aktivitet försäljning > Allmänt om Rapportera aktivitet kund

Allmänt om Rapportera aktivitet försäljning

En allmän beskrivning för hantering av listor i MONITOR finns under Generellt i Startboken.

Varför denna rutin?

Här kan samtliga kund- och försäljningsaktiviteter rapporteras i en lista. De uppgifter som kan rapporteras här är status, kommentarer, vem som utfört rapporteringen och datum för rapportering. Rapporteringar som görs i denna rutin är lika som de som går att göra i rutinerna Uppdatering kunder och Kundfråga, men det kan vara mer rationellt att rapportera många aktiviteter i denna uppdateringsbara lista.

Användare som ska rapportera aktivitet kan i listan endast se de aktiviteter där vederbörande är satt som ansvarig.

Informationen kan utformas genom olika selekteringar i fliken Beställning. Det går att selektera aktiviteter på planerat datum, aktivitet, status aktivitet, kundkod, kundkategori, säljare samt kundstatus.

Se beskrivning av listan i Utskriftsexempel.

Vilka uppdateringsmöjligheter finns det?

I listan kan uppdateringar göras på status, kommentarer, vem som avrapporterat samt avrapporterat datum.

Vilka grafiska presentationer finns det?

Det finns inga möjligheter till grafisk presentation av listan.

Fönsterfunktioner

Läs beskrivning av fönsterfunktionerna under Fönsterfunktioner i Startboken.

Concept Link IconSe även:

Sida av