Öppna Navigation
Felsökning utskrift transportetiketter
Ett vanligt förekommande fel vid utskrifter till en lokal etikettskrivare som är en delad resurs i nätverket, är att användarna saknar rättighet att överföra utskrifterna från MONITOR på sina datorer till utskriftskön på datorn där etikettskrivaren är installerad.
Om utskrifter av transportetiketter från rutinen Utskrift speditionsdokument till skrivaren misslyckas, kontrollera enligt nedanstående instruktion om det är detta rättighetsfel i nätverket som är orsaken.
I instruktionen nedan utgår vi från att skrivarens UNC-sökväg är densamma som i exemplet i avsnittet Inställningar skrivare för utskrift av STE-etiketter.
- Skapa en textfil och döp den t.ex. till test.txt i en lokal mapp, som är lätt att komma till från kommandotolken (t.ex. C:\Temp) på den dator varifrån användaren misslyckades att skriva ut i MONITOR.
- Öppna filen med Anteckningar och skriv in lite valfri text samt spara och stäng filen.
- Öppna kommandotolken (cmd.exe) och ställ dig i den lokala mappen där du skapade textfilen.
- Skriv copy test.txt \\pc-utlastningen\zebra och tryck Enter.
- Om det i konsolfönstret kommer upp att 1 fil(er) kopierades, så har användarna rättighet att överföra utskrifter (filer) över nätverket till utskriftskön för denna etikettskrivare.
Om det däremot kommer upp Åtkomst nekad och att 0 fil(er) kopierades, då är det ett rättighetsfel för användarna på den dator där etikettskrivaren installerats i Windows. Detta rättas då till enligt nedanstående punkter.
- Logga in som Administratör på datorn där etikettskrivaren installerats i Windows.
- Högerklicka på mappen C:\Windows\System32\spool\PRINTERS i Utforskaren och välj Egenskaper...
- Välj fliken Säkerhet och klicka på knappen Redigera... och ställ in Fullständig behörighet till mappen, för grupperna Skapare ägare samt Domänanvändare.
Öppna Navigation