Du är här: Lager > Inventering > Inventering mot underlag, löpande inventering > Allmänt om Inventering mot underlag, löpande inventering

Allmänt om Inventering mot underlag, löpande inventering

En allmän beskrivning för hantering av listor i MONITOR finns under Generellt i Startboken.

Vad görs i denna rutin?

I denna rutin rapporteras gjorda inventeringar utifrån inventeringsunderlag som är framtagna i rutin Inventeringsunderlag löpande inventering.

På fliken Beställning selekteras inventeringsunderlagen utifrån det inventeringsnummer som skapades då inventeringsunderlagen skrevs ut och sparades.

Under Utskriftsexempel visas ett exempel på listan i denna rutin, med kommentarer.

Vilka uppdateringsmöjligheter finns det?

Det går att uppdatera inventerad kvantitet på artiklarna i listan i denna rutin. Det finns möjlighet att skriva en kommentar till den inventerade artikeln.

Notera att det är möjligt att ändra på lagerplatsnamn i samband med rapportering av inventeringsresultatet. Notera att det också går att ändra plockplats om man samtidigt sparar ett inventeringsresultat på artikeln. Denna gäller inte system med tilläggsfunktionen Lagerplatssystem.

Vilka grafiska presentationer finns det?

I denna rutin går det ej att göra någon grafisk presentation.

Fönsterfunktioner

Läs beskrivning av fönsterfunktionerna under Fönsterfunktioner i Startboken.

Concept Link IconSe även:

Sida av