Du är här: Lager > Inventering > Inventeringsunderlag löpande inventering > Allmänt om Inventeringsunderlag löpande inventering

Allmänt om Inventeringsunderlag löpande inventering

En allmän beskrivning för hantering av listor i MONITOR finns under Generellt i Startboken.

Vad skrivs ut i denna rutin?

Här går det att ta fram inventeringsunderlag för löpande inventering. Rutinen ger förslag på vilka artiklar som ska inventeras just nu, detta sker i formen av en "2-stegsraket".

I första steget selekteras ett artikelsortiment på fliken Beställning och hämtas upp till en urvalslista med Lista på bildskärm. En artikel kommer med till urvalslistan baserat på de selekteringar och val som görs i beställningsbilden.

I andra steget väljs på fliken Urval de artiklar som är lämpliga att inventera, genom att markera dessa att tas med på inventeringsunderlaget. Varje artikel som kommit med på urvalslistan har analyserats av rutinen och getts en viss lämplighet för inventering. Inventeringsunderlaget skrivs sedan ut med Starta körning.

Inventeringsunderlaget får ett inventeringsnummer. Inventeringsnumret används sedan vid rapportering i rutin Inventering mot underlag, löpande inventering.

Under Utskriftsexempel visas ett exempel på inventeringsunderlaget, med kommentarer.

Vilka uppdateringsmöjligheter finns det?

Det går att uppdatera inventeringsstatus på artiklarna i denna rutin.

Vilka grafiska presentationer finns det?

I denna rutin går det ej att göra någon grafisk presentation.

Fönsterfunktioner

Läs beskrivning av fönsterfunktionerna under Fönsterfunktioner i Startboken.

Concept Link IconSe även:

Sida av