Du är här: Redovisning > Anläggning > Inventeringsunderlag > Allmänt om Inventeringsunderlag

Allmänt om Inventeringsunderlag

En allmän beskrivning för hantering av listor i MONITOR finns under Generellt i Startboken.

Vad skrivs ut i denna rutin?

Rutinen Inventeringsunderlag används för att skriva ut en förteckning över samtliga anläggningar/inventarier som underlag vid inventering.

I listan redovisas förutom objektets nummer och benämning även grupptillhörighet, placering och serienummer.

För varje objekt ges möjlighet att manuellt fylla i egna anteckningar samt om inventering är genomförd/OK.

Inventeringslistan kan tas fram grupperad på anläggningsgrupp eller placering. Selektering kan göras på Grupp, Placering eller Objekt.

Vilka uppdateringsmöjligheter finns det?

Vid vissa beställningar av Lista bildskärm går det att göra uppdateringar. I denna rutin går det inte att göra några uppdateringar.

Fönsterfunktioner

Läs beskrivning av fönsterfunktionerna under Fönsterfunktioner i Startboken.

Concept Link IconSe även:

Sida av