Du är här: Försäljning > Kunder > Uppdatering kunder > Påminnelse om kundaktivitet

Påminnelse om kundaktivitet

Ett påminnelsefönster för aktiviteter visas för den användare som är ansvarig, och där planerat datum och tid har passerats, för kundaktiviteterna.

För att påminnelsefönstret ska kunna visas ska det vara inställt Påminnelse aktiverad på en kundaktivitet, samt att användaren har markerat Kundaktiviteter under knappen Påminnelse i Påminnelsefönstret.

Påminnelsefönstret består av en lista med "förfallna" kundaktiviteter. Varje kundaktivitet i listan innehåller information om: Tidpunkt, Beskrivning, Kund samt val om påminnelsen ska upprepas (s.k. "snooze"). Kryssrutan Påminn igen är alltid förvald. Påminnelsen visas igen då användaren loggar in på nytt i MONITOR. En ändring av datum eller tid på en redan påmind aktivitet återaktiverar påminnelse automatiskt. Vidare öppnas påminnelsefönstret vid dessa ändringar om det skulle vara stängt.

Via knappen längst ut till höger finns en direktlänk till kunden i rutin Kundfråga länkad. I Kundfråga kan en mängd information om kunden visas, dessutom kan också kundaktiviteterna från listan i påminnelsefönstret betas av ifrån den rutinen.

Med knappen Läs in igen under Fönsterfunktioner eller via Läs in igen under Arkiv på Fönstermenyn, går det läsa in de kvarvarande förfallna kundaktiviteterna igen. Detta är användbart då listan med kundaktiviteter i fönstret betas av eftersom ifrån Kundfråga.

Sida av