Du är här: Systemvård > Skrivare / Användare > Användare > Knappen Påminnelse

Knappen Påminnelse

Under knappen Påminnelse går det att göra påminnelseinställningar för användaren. Det går att ställa in huruvida användaren ska få påminnelser om aktiviteter som han eller hon ansvarar för. Det gäller aktiviteter på kund, offert, kundorder, leverantör, förfrågan, inköpsorder, artikel, avvikelse, projekt, ramorder samt serviceorder. Här kan även bevakningsfunktioner för inköpare respektive attesterare aktiveras.

Påminnelse.

Inställningar

Här ställs förutsättningarna in för påminnelser av aktiviteter och bevakningsfunktioner.

Aktiviteter

I detta avsnitt av fönstret väljs för vilka aktiviteter en användare ska få påminnelser. Möjliga alternativ är:

Inköpsgränser

Inköpsgränser sätts under knappen Inköpsgräns, här finns möjlighet att aktivera bevakningfunktioner för inköpare respektive attesterare.

Schematisk illustration av påminnelsefunktionen i inköpsorder i olika stadier.

Notera att eventuella påminnelsefunktioner för EFH ställs in under knappen EFH.

Den enskilde användaren kan dessutom komma åt det här fönstret med påminnelseinställningar, via knappen i fönstret Påminnelse om aktivitet för <namn>, och kan på så sätt göra sina egna personliga inställningar.

Läs mer om MONITORs påminnelsefunktion i avsnittet Påminnelsefunktion under kapitlet Generellt i Startboken.

Sida av