Du är här: Försäljning > Servicehantering > Ankomstrapportera serviceorder > Fliken Service / Rapportering

Fliken Service / Rapportering

På denna flik markeras vanligtvis att produkten Ankommit. Det går även att ange en Intern kommentar och/eller en Extern kommentar. Är tilläggsfunktionen Dokumenthantering installerad går det även att koppla dokument via en knapp och att se kopplade dokument, knappen har då blå bakgrund . Godsplats anges för att beskriva var produkten ställts på serviceplatsen. I fältet Sändningsnummer eller referensnummer går det att ange det nummer som kunden angav då produkten skickades in.

I nedre delen av fliken går det även att vid behov lägga till orderrader.

Ångra ankommit

Det går att ångra en ankomstrapportering genom att avmarkera kryssrutan Ankommit och spara. Detta är möjligt att göra på de order som har status 6 Ankommit. Kontrollfrågan Välj vilken status serviceordern ska tilldelas visas då, och det finns möjlighet att backa serviceordern till någon av följande status:

Sida av