Du är här: Försäljning > Servicehantering > Ankomstrapportera serviceorder > Allmänt om Ankomstrapportera Serviceorder

Allmänt om Ankomstrapportera serviceorder

Den här rutinen ingår i tilläggsfunktionen Servicehantering.

Varför denna rutin?

I denna rutin ankomstrapporteras serviceorder för produkter som har serviceplats Hos oss. Ankomstrapporteringen är endast en kvittering av att produkten är mottagen på vår serviceplats.

Arbetsgång

När produkten för en serviceorder anländer till oss fysiskt, så görs ankomstrapporteringen i denna rutin. Vid spara får ordern status 6 Ankommit. Därefter kan alla se att produkten ankommit till vår serviceplats. Sedan utförs servicen och avrapporteras i rutin Avrapportera serviceorder när den skickas tillbaka till kunden.

Vad finns i detta fönster?

rubrikraden väljs serviceordernummer.

Samtidigt visas fliken Service / Rapportering som innehåller de orderrader som finns på serviceordern. Härifrån verkställs rapporteringen.

Orderhuvudet visas i fliken Huvud och på fliken Rader visas orderraderna i detalj. På fliken Aktiviteter visas de aktiviteter som finns planerade på serviceordern.

Fönsterfunktioner

Läs beskrivning av fönsterfunktionerna under Fönsterfunktioner i Startboken.

Sida av