Du är här: Försäljning > Servicehantering > Registrera serviceorder > Påminnelse

Påminnelse

Ett påminnelsefönster för aktiviteter visas för den användare som är ansvarig, och där planerat datum och tid har passerats, för aktiviteterna.

För att påminnelsefönstret ska kunna visas ska det vara inställt Påminnelse aktiverad på en serviceorderaktivitet, samt att användaren har markerat Serviceorderaktiviteter under knappen Påminnelse i Påminnelsefönstret.

Påminnelsefönstret består av en lista med "förfallna" aktiviteter. Varje aktivitet i listan innehåller information om: Tidpunkt, Beskrivning, Kund samt val om påminnelsen ska upprepas (s.k. "snooze"). Kryssrutan Påminn igen är alltid förvald. Påminnelsen visas igen då användaren loggar in på nytt i MONITOR. En ändring av datum eller tid på en redan påmind aktivitet återaktiverar påminnelse automatiskt. Vidare öppnas påminnelsefönstret vid dessa ändringar om det skulle vara stängt.

Sida av