I kalendervyn går det att se respektive serviceteknikers arbete i en kalendervy, liknande Outlook. På en rad samlas alla serviceorder som inte har en servicetekniker angiven. Kalendern är uppdateringsbar.
Det går att välja vad som ska tas med i kalendern samt om helgdagar ska visas. Under kalender går det att välja datum. Med knappen Läs in igen kan kalendern läsas in på nytt.
Vilka servicetekniker som ska visas i kalendern går att välja under Servicetekniker. Förvalt visas de tekniker som inkluderades i urvalet i beställningsbilden och som har tilldelade serviceorder. För serviceorder som inte har någon tekniker vald visas "Tekniker obestämd". Genom att markera en tekniker visas under Information uppgifter om den teknikern. Med knappen går det att se teknikerns kalender och schema, om det är en anställd tekniker.
Det går att ändra tidsåtgång för serviceorder och omplanera när serviceorder ska utföras. Detta kan göras genom att flytta eller dra kanterna på serviceuppdraget i kalendervyn.
Det går också att ta upp fönstret Resursplanering för att omplanera serviceorder, och även ha möjlighet att byta servicetekniker på serviceorder. Resursplaneringen öppnas med alternativet Editera service på Informationsmenyn under höger musknapp, över "klossen" för ett serviceuppdrag i kalendervyn.
Är fler än en tekniker vald på ett serviceuppdrag så indikeras det genom att en symbol för fler personer visas i övre högra hörnet på klossen.
Längst ned i kalendervyn visas släp och horisont i timmar samt aktuellt år och vecka i form av ÅÅVV.
På Informationsmenyn under höger musknapp finns funktioner i kalendervyn för att länka sig till andra berörda rutiner.