Du är här: Systemvård > Tabeller > Aktiviteter > Aktivitetslista

Aktivitetslista

I denna tabell skapas aktivitetslistan för vald aktivitetsmall. Vald typ på mallen styr vilka aktiviteter som blir valbara här och även vilka uppgifter som går att registrera på aktivitetslistan.

Nr

I fältet Nr väljs en aktivitet. Aktiviteterna ska först vara registrerade på respektive flik i denna rutin. Vad gäller aktiviteter för typerna Avvikelse, Projekt samt Serviceorder, registreras de i respektive rutin för grunddata. Se i avsnittet Allmänt om Aktiviteter.

Text/Benämning

Fältet Text (heter Benämning om listan är för projekt) visar namnet på den valda aktiviteten.

Ut

Fältet Ut anger att aktiviteten förvalt ska vara markerad att skrivas ut på:

Ansvarig

I fältet Ansvarig går det att välja en fast ansvarig eller välja att den som är inloggad blir ansvarig för aktiviteten (genom att välja den tomma posten i rullgardinsmenyn).

Handläggare/Referens

Fältet Handläggare eller Referens (heter olika beroende på om listan är för artikel, förfrågan, offert eller order) går att markera om istället artikelns handläggare eller vår referens ska bli ansvarig för aktiviteten. Fältet Ansvarig blir gråmarkerat när Handläggare eller Referens är markerad.

Saknas handläggare på en artikel så används istället namnet som står i fältet Ansvarig.

För referens krävs att användaren har en förvald referens vald i rutin Användare.

K

Med knappen K går det att ange/koppla kommentarer som blir kopierade till en nyskapad aktivitet. Om tilläggsfunktionen Dokumenthantering används så går det med knappen att koppla externa dokument till aktiviteten.

Färdigdatum och Diff.

Fälten Färdigdatum och Diff. (i arbetsdagar) används tillsammans. I fältet Färdigdatum finns valet Reg.datum och i förekommande fall Giltighetsdatum. Det går t.ex. att välja om planerat färdigdatum ska vara registreringdatum plus 5 arbetsdagar differens. På en aktivitet av typen Offert går det t.ex. att välja giltighetsdatum minus 10 arbetsdagar differens, vilket kan vara bra om ett uppföljande telefonsamtal ska göras 10 arbetsdagar innan offerten går ut.

I offerthuvud och förfråganhuvud finns ett giltighetsdatum i fältet som heter Gilt.datum. Det fältet finns dock inte i orderhuvud, där används istället första orderradens Orderdatum som giltighetsdatum. I ramorderhuvud används fältet Giltig t.o.m. som giltighetsdatum.

Ej påminnelse

Fältet Ej påminnelse avaktiverar förvalt påminnelse för aktiviteten.

Sida av