Du är här: Försäljning > Servicehantering > Utskrift serviceorder > Allmänt om Utskrift serviceorder

Allmänt om Utskrift serviceorder

Den här rutinen ingår i tilläggsfunktionen Servicehantering.

Vad skrivs ut i denna rutin?

Här kan utskrifter av serviceorder och serviceoffert göras. Serviceorder skapas i rutinen Registrera serviceorder. I samband med serviceorderregistrering går det att förhandsgranska och skriva ut ordererkännande eller offert. Utskrift kan göras på förtryckt blankett eller på ett blankt papper.

En offert kan bara skrivas ut om orderns status är 0 (Offert). En godkänd utskrift av en offert sätter inte om statusen på serviceordern. En godkänd utskrift av ett ordererkännande sätter om statusen på serviceordern till 2 (Utskriven) om den tidigare hade status 1 (Registrerad).

Rutinen motsvarar rutinen Utskrift kundorder för kundorder.

I rutin Blanketter parametrar i Systemvård, finns möjlighet att styra hur utskrifter ska göras. Bl.a. hur många exemplar av dokumentet som ska skrivas ut som förvalt. Annars går det att välja antal exemplar som ska skrivas ut. Utskrift av offert och ordererkännande kan också göras vid valfritt tillfälle.

Se även utskriftsexempel av en offert och ett ordererkännande.

Hantering av fönstret

Beställningsbilden i denna rutin består av två delar och fungerar på samma sätt som övriga rutiner för blankettutskrifter, t.ex. ovan nämnda rutin Utskrift kundorder.

Fönsterfunktioner

Läs beskrivning av fönsterfunktionerna under Fönsterfunktioner i Startboken.

Sida av