En allmän beskrivning för hantering av listor i MONITOR finns under Generellt i Startboken.
Varför denna rutin?
Här kan inköpsaktiviteter rapporteras i en lista. De uppgifter som kan rapporteras här är status, kommentarer, vem som utfört rapporteringen och datum för rapportering. Rapporteringar som görs i denna rutin är desamma som i rutinerna Uppdatering leverantörer, Leverantörsfråga, Registrera förfrågan, Registrera inköpsorder samt Registrera ramorder - Inköp, men det kan i vissa fall upplevas mera rationellt att rapportera många aktiviteter i en uppdateringsbar lista.
Användare som ska rapportera aktivitet kan i listan endast se de aktiviteter där vederbörande är satt som ansvarig.
Informationen kan utformas genom olika selekteringar i fliken Beställning. Det går att selektera aktiviteter på planerat datum, aktivitet, status aktivitet, leverantörskod, leverantörskategori, leverantörsstatus, leverantörstyp och leverantörsdistrikt.
Se beskrivning av listan i Utskriftsexempel.
Vilka uppdateringsmöjligheter finns det?
I listan kan följande uppdateringar göras: status, kommentarer, vem som avrapporterat samt avrapporterat datum.
Vilka grafiska presentationer finns det?
Det finns inga möjligheter att presentera listan grafiskt.
Fönsterfunktioner
Läs beskrivning av fönsterfunktionerna under Fönsterfunktioner i Startboken.