Du är här: Inköp > Leverantörer > Rapportera aktivitet inköp > Allmänt om Rapportera aktivitet inköp

Allmänt om Rapportera aktivitet inköp

En allmän beskrivning för hantering av listor i MONITOR finns under Generellt i Startboken.

Varför denna rutin?

Här kan inköpsaktiviteter rapporteras i en lista. De uppgifter som kan rapporteras här är status, kommentarer, vem som utfört rapporteringen och datum för rapportering. Rapporteringar som görs i denna rutin är desamma som i rutinerna Uppdatering leverantörer, Leverantörsfråga, Registrera förfrågan, Registrera inköpsorder samt Registrera ramorder - Inköp, men det kan i vissa fall upplevas mera rationellt att rapportera många aktiviteter i en uppdateringsbar lista.

Användare som ska rapportera aktivitet kan i listan endast se de aktiviteter där vederbörande är satt som ansvarig.

Informationen kan utformas genom olika selekteringar i fliken Beställning. Det går att selektera aktiviteter på planerat datum, aktivitet, status aktivitet, leverantörskod, leverantörskategori, leverantörsstatus, leverantörstyp och leverantörsdistrikt.

Se beskrivning av listan i Utskriftsexempel.

Vilka uppdateringsmöjligheter finns det?

I listan kan följande uppdateringar göras: status, kommentarer, vem som avrapporterat samt avrapporterat datum.

Vilka grafiska presentationer finns det?

Det finns inga möjligheter att presentera listan grafiskt.

Fönsterfunktioner

Läs beskrivning av fönsterfunktionerna under Fönsterfunktioner i Startboken.

Concept Link IconSe även:

Sida av