Här anges allmänna uppgifter om rapporten rapporten såsom namn, beskrivning, utskriftsnivå m.m.
Namn
Ange ett namn på aktuell rapport.
Beskrivning
Här kan en allmän beskrivning göras på rapporten. Beskrivningen syns under Information i Beställningsbild då aktuell rapport är markerad.
Utskriftsnivå
Här anges om utskrift av aktuell rapport ska göras på konto-, kostnadsställe- eller kostnadsbärarenivå. Utskrift på kontonivå innebär att saldon på objektnivåer ackumuleras och visas totalt för kontot. Utskrift på kostnadsställenivå innebär att saldo på ett enskilt konto visas med en egen rad separat för varje kostnadsställe.
Visa senast använda verifikationsnummer
Ange om senast använda verifikationsnummer ska visas för varje verifikationsnummerserie i slutet av rapporten.
Skapad av
Detta informationsfält visar vilken användare som skapat rapporten samt vilket datum detta skedde.
Ändrad av
Detta informationsfält visar vilken användare som ändrat rapporten samt vilket datum detta skedde.
Skydda mot ändringar
Här anges om aktuell rapport ska skyddas mot ändring av andra användare.
Landspaket
Här går det att ange vilket land rapporten hör till. När en ny rapport skapas föreslår systemet automatiskt landskod angiven i rutinen Företagsinformation. Det går att ändra från den föreslagna landskoden till en annan, men det måste vara en giltig landskod från landskodsregistret som anges. Fältet kan inte lämnas tomt.
Knappen Skriv ut rapportdefinition
Tryck på denna knapp för att skriva ut en definition på rapportens uppbyggnad. Rapportdefinitionen kan endast skrivas ut till skrivare, ej bildskärm.