Du är här: Systemvård > Allmänt > Systeminställningar > Säljstöd

Säljstöd

Notera i kundlogg vid e-post från Uppdatering kund/Kundfråga

Markeras detta val skapas automatiskt en kundlogg, med möjlighet till notering i Loggning av aktivitet/kontakt för aktuell kund, då e-post skickas via knappen M på en aktivitet under fliken Säljstöd i Uppdatering kunder eller Kundfråga. Denna parameter är förvalt inte aktiverad.

Sökväg till anpassat kundkort

Här kan sökväg och filnamn anges till Crystal Reports blankettfilen för ett anpassat kundkort. Använd UNC-namn i sökvägen, t.ex. \\SERVER\MONWIN\CRYSTAL\CUSTOM\FILENAME.RPT. Det är rekommenderat att blankettfilen sparas på servern så att alla kan komma åt den vid utskrift.

Ett anpassat kundkort kan beställas genom Monitor ERP System AB eller själv anpassas med hjälp av Crystal Report designverktyg.

Använd Outlook-integration vid e-post från Uppdatering kunder/Kundfråga

Här går det att välja om Outlook ska användas vid integration av e-post från rutinerna Uppdatering kunder och Kundfråga:

Använd Outlook-integration vid e-post från orderregistreringsrutiner

Här går det att välja om offerter och kundorder, som skickas med e-post via Outlook från rutinerna Registrera offert och Registrera kundorder, ska loggas i respektive flik Aktiviteter i de rutinerna:

Det som sker vid loggning är att fliken Aktiviteter i berörd rutin automatiskt öppnas efter att en offert eller kundorder skickats med e-post, och där infogas en länk till e-postmeddelandet i sektionen Loggning av e-post. Loggningen får sedan sparas på offerten eller kundordern i rutinen.

Sida av