Du är här: Systemvård > Allmänt > Systeminställningar > Inköpsstöd

Inköpsstöd

Notera i lev.logg vid e-post från Uppdatering leverantör/Lev.fråga

Markeras detta val skapas automatiskt en leverantörslogg, med möjlighet till notering i Loggning av aktivitet/kontakt för aktuell leverantör, då e-post skickas via knappen M på en aktivitet under fliken Inköpsstöd i Uppdatering leverantörer eller Leverantörsfråga.

Sökväg till anpassat leverantörskort

Här kan sökväg och filnamn anges till Crystal Reports blankettfilen för ett anpassat leverantörskort. Använd UNC-namn i sökvägen, t.ex. \\SERVER\MONWIN\CRYSTAL\CUSTOM\FILENAME.RPT. Det är rekommenderat att blankettfilen sparas på servern så att alla kan komma åt den vid utskrift.

Ett anpassat leverantörskort kan beställas genom Monitor ERP System AB eller själv anpassas med hjälp av Crystal Report designverktyg.

Använd Outlook-integration vid e-post från Uppdatering lev./Lev.fråga

Här går det att välja om Outlook ska användas vid integration av e-post från rutinerna Uppdatering leverantörer och Leverantörsfråga:

Notera att denna integration enbart fungerar med Microsoft Outlook.

Använd Outlook-integration vid e-post från orderregistreringsrutiner

Här går det att välja om förfrågan och inköpsorder, som skickas med e-post via Outlook från rutinerna Registrera förfrågan och Registrera inköpsorder, ska loggas i respektive flik Aktiviteter i de rutinerna:

Det som sker vid loggning är att fliken Aktiviteter i berörd rutin automatiskt öppnas efter att en förfrågan eller inköpsorder skickats med e-post, och där infogas en länk till e-postmeddelandet i sektionen Loggning av e-post. Loggningen får sedan sparas på förfrågan eller inköpsordern i rutinen.

Sida av