Under fliken Information finns allmänna uppgifter om kunden. Fliken är uppdelad i olika rubriker.
Under den första rubriken finns företagets referenser. Flera olika referenser kan anges per kund.
Bland annat finns rubriker för telefon, telefax, och e-post. Under samtliga rubriker kan flera nummer och adresser anges för varje kund, vilket kan vara användbart för att kunna skicka fakturan till en adress, ordererkännandet till en annan adress osv.
Under knappen Bifoga xml-fil finns det förvalda inställningar för vilka olika e-postmeddelanden xml-filer ska bifogas .
Under nästa rubrik finns kundens alla uppgifter gällande Spedition, t.ex. pallregistreringsnummer, bestämmelseort och GAN-nummer. Dessutom kan uppgifter om leveransdag och transporttid anges. En leveransanvisning kan anges. EDI-uppgifter finns under en egen rubrik. Knappen Ext info används för EDI parametrar.
Under rubriken Spärra finns funktioner för att spärra/meddela på en kund för orderläggning och rapportering.
Under rubriken Undantag finns flera olika fält, bl.a. för att kunna göra undantag från standardkonton. På detta sätt går det att koppla bort de standardkonton som angivits och i stället ange kundunika konton. På samma sätt är det möjligt att göra undantag från standardränta och dröjsmålsränta. Under Kundunika blanketter går det att koppla kundunika blanketter och under Fritextgrupper kan kunden kopplas till en grupp fritexter.
Under rubriken Tolerans för leverans i tid anges kundunika toleranser för leveranssäkerheten.