Du är här: Försäljning > Servicehantering > Registrera serviceorder > Rubrikrad

Rubrikrad

rubrikraden väljs först en kund för att skapa en ny serviceorder eller ett ordernummer för att hämta upp en befintlig serviceorder.

Då rutinen öppnas står markören i kundfältet. Sedan en kundkod (alternativt ett ordernummer) angivits på rubrikraden hämtas samtliga uppgifter om kunden respektive serviceordern och visas på fliken Huvud. På fliken Rader visas orderraderna på en befintlig order. Serienummer på serviceobjektet kan anges i fältet Serienr.

Till höger om kundnamnsfältet på rubrikraden visas en pratbubbla om det finns ett meddelande registrerat på kunden i rutinen Uppdatering kunder. Meddelandet öppnas när kundkoden anges, men det går att öppna och läsa meddelandet igen genom att trycka på pratbubblan.

Under Informationsmenyn på höger musknapp går det att länka sig till rutinen Uppdatering kunder för vald kund på serviceordern för att kunna göra ändringar på den kunden. Finns ett serienummer valt i fältet Serienr. går det även att länka sig till rutinen Uppdatering produktregister för att kunna göra ändringar på det serienumret.

Sida av