Öppna Navigation
Grundinställningar för Sälj- och Inköpsstöd
I följande kapitel beskrivs olika grundinställningar för funktionen Sälj- och Inköpsstöd i MONITOR. Innan du kan ta funktionen i bruk måste ett antal grundinställningar göras i några olika rutiner.
Inställningar sälj- och inköpsstöd
- Du behöver uppdatera under rubriken tabeller i Systemvård. (Det finns en flik för leverantörer också)
- Du behöver uppdatera under rubriken tabeller i Systemvård. (Det finns en flik för leverantörer också).
- Du kan skapa aktivitetslistor för att förenkla aktivitetshanteringen i rutin Aktiviteter under Tabeller i Systemvård.
- Du behöver uppdatera systemparametern Kalenderprogram för integration med aktiviteter, under Fax / E-post på fliken System i Systeminställningar, för att ställa in vilket e-post/kalendersystem som används (1 = Lotus Notes, 2 = Outlook).
- Du behöver uppdatera systemparametern Notera i kundlogg vid e-post från Uppdatering kunder/Kundfråga, under Säljstöd på fliken Försäljning i Systeminställningar, beroende på om det automatiskt ska skapas en kundlogg med möjlighet till anteckning då e-post skickas från MONITOR till en kund.
- Du behöver uppdatera systemparametern Använd Outlook-integration vid e-post från Uppdatering kunder/Kundfråga, under föregående systemparameter, beroende på hur integration ska hanteras av MONITOR.
- Du behöver uppdatera systemparametern Notera i leverantörslogg vid e-post från Uppdatering leverantörer/ Leverantörsfråga, under Inköpsstöd på fliken Inköp i Systeminställningar, beroende på om det automatiskt ska skapas en leverantörslogg med möjlighet till anteckning då e-post skickas från MONITOR till en leverantör.
- Du behöver uppdatera systemparametern Använd Outlook-integration vid e-post från Uppdatering leverantörer/Leverantörsfråga, under föregående systemparameter, beroende på hur integration ska hanteras av MONITOR.
- För att visa påminnelser om kund- eller leverantörsaktivitet måste detta aktiveras på knappen Påminnelse i rutin Användare i Systemvård.
Öppna Navigation