Du är här: Försäljning > Servicehantering > Registrera serviceorder > Fliken Aktiviteter

Fliken Aktiviteter

På fliken Aktiviteter finns funktioner för att stödja affärsrelaterade händelser till serviceordern.

Fliken är i stort sett lika som motsvarande till kundorder och säljstöd på kunder. För mera information om innehållet i denna flik, läs i hjälpen för fliken Säljstöd i rutin Uppdatering kunder. Notera att följande fält och funktioner på fliken Säljstöd inte förekommer här, det är: Kundstatus, Typ, Distrikt och knappen Utskrift kundkort.

En serviceorder kan ha förvalda aktiviteter per servicetyp, som lagts upp i rutin Registrera grunddata service. Om en aktivitet förbises på en order, kan systemet ge en påminnelse.

Om ett e-postmeddelande skickas från aktivitetsfliken till en ansvarig person på serviceordern, så bifogas även en hyperlänk så att mottagaren kan komma in i MONITOR med rätt serviceorder inläst från e-postmeddelandet.

Rapportering av aktiviteter kan dels göras i denna rutin och dels i rutinerna Ankomstrapportera serviceorder samt Avrapportera serviceorder.

Sida av